Big in Japan







Igår ankom vi till Japan efter 20 timmar på resande fot. Här har lärt mig 5 uttryck hittills, så jag kan ju praktiskt taget flytta hit nu. Lol nä skämt och sido(ush hatar det uttrycket) så är språket det enda minuset här. Inte att de inte kan engelska, känns inte så konstigt, utan mer att vi är som fiskar på land då vi försöker kommunicera med dem. Men dock har jag lärt mig att om man bara lägger in ett av de 5 knaggliga uttryck jag har lärt mig så gör det inget. De blir glada över att jag försöker och misslyckas med uttalet och jag blir glad över att vi förstår varandra på någon punkt iallafall. 
Dagen har varit asbra och Japan levererar som bara den. Dagens bästa måste ha varit Shibuya som var en gata full med affärer och ascoola människor, skulle kunnat gå runt där flera dagar.
Nu ska jag sova gott och hoppas ni får en trevlig dag där på andra sidan jorden. Sayonara kompisar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

profilbild!!

2014-08-13 @ 18:20:09
Postat av: Anonym

profilbild!!

2014-08-13 @ 18:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0