Dokumentation: En dag med Amanda

Vaknade: 10.30 (!) men låg och drog mig någon timme eller så, som man gör på sommaren. Var lite stolt över att jag hade tagit mig upp så pass tidigt ändå. Eftersom att jag vanligtvis vaknar vi lunch vilket resulterar i ingen frukost  för att jag tar en brunch istället tog jag dagen till ära en fin liten frukost som bestod av fil och flingor lite te och så skämde jag bort mig med lite vattenmelon. Mumma!
12.00 Efter det så kände jag för att sätta mig och leka lite med mina vattenfärger och akvarellpennor.
Kände att jag ville göra nått enkelt och att jag ville bli nöjd så jag gjorde i all enkelhet ett hjärta.

13.30 Efter målandet gick jag runt i huset mitt och plockade lite, så hittade jag ett par avklippta jeansben. Fick lite idéer och började klippa.
14.15 Allt klippande, klistrande och ritande resulterade i en halvdan jeans-tekning med Anonyma människor av olika slag. Tänkte skriva något fyndigt till som "we all have something in common" eller "The world of jeanse" fast inget av dom klickade riktigt alltså. Tillslut struntade jag helt enkelt i att ha något klyftigt att skriva.

15.00 Pappa kom på att vi inte hade fått oss någon lunch så han fixade lite hemmagjord pyttipanna vilket uppsakattades väldigt av min mage. Det såg inte så fresh ut på bilden men jag har inte fått den egenskapen att kunna få mat att se god ut på bild så ni får tänka er!

15.30. Jag begav mig till Agnes men kände mig fortfarande ganska morgon-looking så jag piffade upp mig med att smeta färg på ögonfransarna. Vi begav oss till stadsparken med lite kakdeg ,ballerina och citronläppar. Jag glömde såklart kameran hemma så jag fick inget kort då!

Jag avslutade dagen med att fläta lillebrorsans millånga hår till skolsstarten. Imorgon börjar han på fritids så han ville ju vara fin! Det tog väldigt lång tid iallafall så jag blev tyvärr tvungen att stryka planer med Agnes och Cajsus.
Och nu sitter jag här, med ett stökigt skrivbord och kläder i sängen. Så jag tänkte städa lite nu! Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Amanda! Du har världens roligaste blogg och du är ett geni på att fota och du är så pysslig och kreativ att jag blir helt glad!:D

2011-08-16 @ 22:50:42
URL: http://www.astridssotavardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0