SVIM, SVIMMA, v. ²] (†) svimning(sanfall), medvetslöshet; jfr SVIM. Att hon upvaknar lijksom ur en dödlig svimma

Har jag något vettigt att skiva är frågan? Jo igår så såg jag någon (Agnes) svimma för första gången i hela mitt liv. Jag blev rädd så in i helvete. Jag trode att hon en hjärtinfarkt och sedan började hon skaka/rycka så jag trode att det var något epelepsi anfall. Jag visse verkligen inte om jag skylle skratta eller gråta. Jag var helt säker på att hon skulle ta en godis och istället så ramlade hon ner på golvet och började rycka. Missförstå mig inte men det blev ett ytters komist läge. Men ändå så var jag så sjukt rädd/orolig och kunde börja gråta i vilken minut som hellst. Väldigt jobbigt, det tog alltså typ en timme för mig att hämta andan. Och då var det inte änns jag som svimmade! Stackars Agnes fick en liten bula men annars så var hon väldigt förvånad över att hon hade svimmat och tyckte mer synd om oss än om hon själv.
Annars så har jag varit med Agnes hela dagen för att se till att hon inte svimmar igen, vilket hon som tur var inte gjorde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0