vacancy

Jag undrar varför himlen är blå.
Jag undrar varför evigheten aldrig slutar.
Jag undrar vilka som kom på alla ord.
Jag undrar vilka som bestämde att tjejers standard frisyr ska vara långt hår.
Jag undrar hur många stjärnor det finns.
Jag undrar hur det kan komma sig att våran kropp funkar.
Jag undrar när vi har uppfunnit allt, så att det inte finns nått mer kvar.
Jag undrar när jag slutar undra.
Jag undrar vad jag ska bli när jag blir stor.
Jag undrar vad jag skulle tycka om mig själv om jag var någon annan.
Jag undrar om jag skulle vara gladare om jag blev rik.
Jag undrar om jag skulle ha samma personlighet om jag inte hade varit med samma människor som jag är med.
Jag undrar om någon kan veta allt.
Jag undrar varför killar har högre lön än tjejer.
Jag undrar varför rosa förknippas med tjejer.
Jag undrar vad som händer efter döden.
Jag undrar varför vissa är fattiga och andra är rika.
Det är bra att tänka, men jag tänker kanske lite väl mycket. Eftersom att vi nyss hade prov i ordkunskap så kan jag det perfekta ordet... Tankfull/fundersam, det är vad jag är.
Kramar Amanda

Kommentarer
Postat av: Runa

Jag undrrar om amanda undrar nått nu...

2011-02-13 @ 10:36:12
URL: http://runatuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0