Upp till kamp.

Min släckt har en fin tradition att gå första maj tåget varje år. Jag har nu förstått att det inte är så många familjer som har det som tradition. Jag har gått på det varenda år ända sedan jag var nyfödd kan jag tro. Så för mig känns det som en självklarhet. Jag kommer ihåg när jag var ca. 3-4 år så jag gick och skrek alla ramsor som jag kunde nästan utantill. Och en gång när jag fick hålla i en röd flagga som jag alltid ville göra. Eller när jag gjorde en egen skyllt där det stod något som inte hade något alls med demonstrationerna att göra.
-
Jag har riktigt många minnen från den här dagen. Fast jag är fortfarande förvånad över att nästan ingen jag känner går på dethär. Dom tycker mest att det är konstigt. Så jag undrar är det någon som brukar gå i förstamaj tåget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0