Min åsikt på bloggen. ojdå.

 
Hej bloggen. Nu kommer jag säga min åsikt om något för typ första gången på bloggen. Wow vågat.
Flera på fb har länkat denna länk http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.ab och varit ganska kritiska. Där står det om hur Disney väljer att klippa bort "mama!" dockorna för att det kan uppfattas stötande för mörkhyade och att dessa anses spegla stereotyper på hur mörkhyade/ljushyade ser ut och dess skillnader. Det står också om hur de tar bort den dansande juden, men det har jag inte jättestarka åsikter om. 
Jag reagerade mest på att de helt totalt klippte bort hela scenen. Detta betyder att det inte kommer finnas EN ENDA mörkhyad i hela Kalle Anka. Är det så mycket bättre eller?
Som jag har förstått det så har de klippt bort det eftersom att mörkhyade inte vill identifieras med denna docka som är smal med stor mun som man då jämför den ljushyade som är fint klädd med perfekt hår.
Jag förstår självklart hur de tänker men kan de inte bara byta färg på vardera docka i såfall?
HA EN BRA DAG!

Kommentarer
Postat av: Astrid

kul förslag:)

2012-12-16 @ 16:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0