frågor del 2

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

 hehehhe vad menas med euro. Äh jag säger att det är typ en miljon. Tror jag skulle hantera det bra! Skulle bjussa massa kompisar på fika och gosaker och sen skänka en massa till brabrabra saker och sen spara! Lät väll bra??

 

12. Vad tycker du om ordet hen?

 Tycker det är asnajs! Jag gillade det inte förut, tyckte det var töntigt och onödigt, men nu tycker jag att det ska bli ett riktigt ord! Eller är det redan det? Hur som hellst vet jag inte hur man ska säga annars om man inte säger denna/denne/den vilket låter taskigt. JÄTTEBRA om man ska fråga vad en bebis heter, då tror föräldern att man ser vilket kön den har och att man har supersyn men den bara hörde vad den ville höra. NAJS:

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

 Koka upp vatten.

Lägg i nudlar.

Blanda sedan i nudel-smaken.

lägg i strimlad sallad, köttbullar och ett kläckt ägg.

rör om.

Häll upp i en skål och lägg två ostskivor på.

Det är mitt bästa recept för jag kan inte laga något annat, men det är himla gott!

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Att äta ekolosiskt och närproducerat har jag verkligen inget emot eftersom att jag har fåll lära mig att det är dåligt mot miljön och att djuren har det för hemskt. Jag skulle verkligen vela vara som några i min klass som går in helhjärtat för det, fast jag tror inte jag skulle klara mig utan kött. Typ på sommaren... åh.

15. Är du beroende av något?

mat.
Tror kanske att få vara ensam någon gång på dagen och bara ta det lugnt. Oj låter fett tråkigt men jag är ju också beroende av att få träffa folk, skulle inte klara mig utan socialagrejer. Annars inget tror jag? näh

 

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

 Barnlåtar och intron till barnprogram. Jo det ska jag säga dig varför, för jag var barn när jag hörde det och det är därför. japp.


17. Vad gör dig riktigt förbannad?

hehe krig, rasism osv. men det är sånt klassiskt. När någon lägger onödiga(elaka) kommentarer eller när folk inte alls vill lyssna på andras åsikter. Eller när något inte ALLS går som man tänkt, ALLS menar jag då. 


18. Har du något riktigt bra husmorstips?

 Om du vill få bort en stearin-fläck på en duk så lägger du hushållspapper på och sedan stryker du med ett strykjärn på. heheh eller jag tror det var så.


19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

 Nja. Njä. Näh.


20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

 Utseende: ja fast ändå nej.

Personlighet: nej fast ändå ja.

Näsa: ja 


Kommentarer
Postat av: ludvig

klart du kan dra ner på din köttkonsumtion amanda, det är typ hur enkelt som helst! serr om jag kollar typ ett 16 månader tillbaka i mitt bloggarkiv så skrev jag "hamburgare är det bästa som finns" "ÄLSKA KÖTT" och så vidare, jag var världens köttälskare, men jag saknar det inte ett dugg lol.
så jag är övertygad om att alla kan klara det, speciellt när du redan har insikten om att det är dåligt för djur och miljö!
så börja med att ta lite i taget (äta vegetariskt i skolan, på stan, när det är lättpåverkbart),det kommer djuren, miljön och din hälsa tjäna på. och vego är fett gott:D kram

Svar: åh jag ska försöka dra ner på det, men tror inte att jag kommer dra ner helt, men tack för peppen <3
Amanda Wisselgren

2013-10-24 @ 21:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0