Taizé, Frankrike (del 2)

 
 

Det ärtyp lite töntigt fint överallt där. Ni kan se lite av omgivningen bakom Cajsa med Maud(CC). Vi gick ner till byn några gånger och det var jätte  mysigt och helt klart den lugnaste byn jag varit i. Man blev otroligt lugn av att vara där bland alla fina hus. Det var som en saga nästan, som att man gick runt i en liten dröm by. 
    Vi bodde inte i byn däremot, vi bodde på området med baracker. Man kunde antingen sova i tält eller baracker och vi fick turen(tack my-emma) att bo där. Jag sov som en stock varje natt och jag tror alla sov riktigt bra ändå. Maten var helt OK! Det var helt klart ätbar!! Vi åt alltid på samma plats, ni ser bilden där vi sitter och är ascoola och posear? vi va inte bara coola där utan vi åt där också.
 
 
 
 

Sista kvällen så var det ljus andakt som var A-mazing. Det var magiskt, 4relz. Ja ni ser ju. Alla (as många) människor håller ett ljus och sjunger. Det är svårt att förklara så om ni har möjlighet någon gång att besöka så göre ba. 
   Under bibelstudierna (som också låter total lame) så tar man upp intressanta ämnen som inte bara har med att vara kristen att göra, utan annat också som handlar om vardagslivet. Jag hade oturen och hamna i en ganska jätte-super-asstel grupp men man fick ändå funderare. Man får också träffa munkarna som bor där (ett 100tal). De är typ de bästa jag träffat, iallafall de munkar som vi fick prata med. Jag tänkte att de skulle vara stela med 0% personlighet, men de är typ mina idoler. Ashärliga verkligen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0