Hudvårdstips till dig!

YEY PORER, är typ det onajsaste ordet någonsin och de flesta vill inte ha dem. Jag hittade en blogg som tipsade om hur du minskar/tar bort dina blackheads(alltså de mörkare porerna om ni ej visste och trodde att jag bara använde ett olämpligt ordval). Jag testade, och för mig fungerade det! Och jag tänkte såhär: många saker uppfattar folk äckliga att prata/skriva om, men det är väll egentligen bara vi i samhället som har valt att det ska vara ofräsht? SÅ jag tänkte fuck it, vi alla ba neutraliserar en as normal sak nu.

Det du behöver:

Hushållspapper.

En liten skål.

Ett ägg.

Häll ner endast äggvitan i en skål och rör om lite lätt. Klipp ut små delar av ett hushållspapper så det passar på de ställen du vill behandla. Doppa sen de små delarna i äggvitan och lägg på ansiktet. Släta ut med fingret så det kommer så nära huden som möjligt. Nu kan du bara chilla och vänta nu tills det torkat helt, tog typ 15-20 min. När det är hårt så drar du försiktigt av det. Torka av ansiktet med vatten och smörj in huden!

lol ja jag var inte så bra på att släta ut papperet för jag tog för stor bit, men jag tror att det fungerar bättre om man får det slätt faktiskt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0