Så här redigerar jag bilder

Frida om jag är inte den typen:
Åh så söt blogg du har!
Är en ny läsare så undrar, i vilket program redigerar du dina bilder när du redigerar dem? Älskar din typ av bilder!
Kolla gärna in min och min kompis nya blogg ! 
KRAM
Denna fina fråga fick jag, först och främst vill jag välkomna dig min min blogg Frida! Och nu till bilderna, grejen är den att jag redigerar alla på olika sett. Jag kan däremot visa en v min "standard" redigering.
Jag brukar använda mig av iphoto, eller photoshop. Men nu visar jag på iphoto.

1. klicka upp en den bilden du vill redigera.
2. tryck sedan på förbättra knappen, som gör skuggorna ljusare.
3. Nu ska vi använda oss av dessa två knappar för att ändra färgen på bilden.
4. Ta upp "effekter" och förstärk färger för att helt enkelt få starkare och varmare färger. Ta sedan på blek färger för att dämpa ner det lite, det ser lätt för redigerat ut då. Men om man vill att det ska se så ut så så kan man skippa det.
5. Ta nu upp "justera"
6. Nu ska vi ändra temperatur och färgton, jag brukar gilla att ha så att det blir gladare färger och ljusare bild.
Ni ser här under vilka jag har gjort om ni jämför med den där uppe.
RESULTAT:
Det blir inte jätte stor skillnad, men kvalitén ser mycket bättre ut. Fast som sagt så redigerar jag nästan alla bilder olika men här är ett sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0